Equal Access to Health Information: Evaluating the Use of a Multilingual Website in Face-To-Face Consultations, Language Support, Multilingual Website, Sexual and Reproductive Health Consultations

Autores/as

  • July De Wilde Ghent University Department of Translation, Interpreting and Communication Groot-Brittanniëlaan 45 B-9000 Gent http://orcid.org/0000-0002-4936-955X
  • Ellen Van Praet Ghent University Department of Translation, Interpreting and Communication Groot-Brittanniëlaan 45 B-9000 Gent
  • Kaat Van Bosstraeten Sensoa vzw President Building, vijfde verdieping F. Rooseveltplaats 12 bus 7 B-2060 Antwerpen
  • Pascal Rillof Agentschap Integratie en Inburgering Tour & Taxis - Havenlaan 86C - Bus 212 B-1000 Brussel

DOI:

https://doi.org/10.37536/FITISPos-IJ.2019.6.1.215

Palabras clave:

Language support, Multilingual website, Sexual and reproductive health consultations./Apoyo lingüístico, Sitio web multilingüe, Consultas de salud sexual y reproductiva.

Resumen

Abstract: In a 21st century superdiverse world, public service providers increasingly resort to technologies facilitating face-to-face consultations. In this paper, we evaluate the use and efficiency of a multilingual website in 11 video-recorded consultations of HIV/STI counselling. We address three central research questions: (i) How is the multilingual website embedded (or not) in the consultations? (ii) For what particular communicative purposes? (iii) How are the interactional routines shaped by the use of the multilingual website? The results show that the website is most efficient in consultations characterized by high levels of institution-specific arrangements of talk enabling varying tasks, e.g. announcing the taking of a HIV test, asking the patient’s consent for taking a HIV test, exploring sexual risk behaviours and infections, empowering the patient in the search for reliable information on sexual health related topics.

Resumen: En un contexto de superdiversidad, los proveedores de servicios públicos recurren cada vez más a tecnologías para facilitar los encuentros multilingües. En este artículo evaluamos el uso y la eficiencia de un sitio web mediante el análisis de 11 consultas sobre VIH/ETS. Abordamos tres preguntas de investigación: (i) ¿Cómo se incluye (o no) el sitio web multilingüe en las consultas? (ii) ¿Con qué fines comunicativos? (iii) ¿Qué efectos tiene el sitio web en las rutinas de interacción? Los resultados muestran que el sitio web es más eficiente en consultas con organizaciones conversacionales específicas y propias de la institución. Así, el sitio facilita comunicar la realización de una prueba VIH, solicitar el consentimiento del paciente para realizarla, explorar conductas sexuales de riesgo, y capacitar al paciente en la búsqueda de información fiable sobre temas relacionados con la salud sexual.

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Publicado

2019-04-30

Número

Sección

Dossier monográfico